Leder af digital-tv kampagne fyret
Efter gensidig overenskomst er Torben Dan Pedersen fratrådt som direktør i Advice A/S. Fratrædelsen betyder samtidig, at Torben Dan Pedersen ikke længere er sekretariatschef for Sekretariatet for Det Nye Tv-signal.
Den store vigtige kampagne om at få alle danskere over på digital-tv, der er i sin første fase, løber frem til den 1. november.
Fungerende prokektleder Henrik Vejlgaard overtager opgaven som Sekretariatschef, indtil der er fundet en ny kampagnechef, som først skal godkendes i Mediesekretariatet.
"Henrik Vejlgaard har i praksis været daglig leder af kampagnen i længere tid, så der er få forandringer der," siger adm. direktør og partner Espen Meyer Højlund, Advice.
Fratrædelsen skyldes, at Torben Dan Pedersen i sin egenskab af direktør har indgået nogle 'økonomisk ugunstige leverandøraftaler' på vegne af Advice A/S.
"Disse aftaler har intet at gøre med kampagnen for det Det Nye Tv-signal eller øvrige Advice kunder, og Torben Dan Pedersen har ikke begået noget ulovligt," siger direktøren.
De indgåede aftaler har ligeledes ingen betydning for soliditeten i Advice A/S.