SBS dropper sag mod TV 2
SBS har hævet sagen mod TV 2 og Konkurrenceankenævnet om TV 2's rabattering .
Den 30. marts skulle en ny sag om TV 2's rabatstrategi, som SBS TV har anlagt mod både TV 2 og Konkurrenceankenævnet, være indledt.
SBS havde anklaget TV 2 for brug af såkaldte progressive årsaftale rabatter, case rabatter og sæsonkampagnerabat, som ikke i sig selv er ulovlige, men som i kraft af TV 2's høje share sikrer annoncører meget høje rabatter, der belønner volumen.
"Kernen for os er, at TV 2's årsaftale-rabatter er konkurrenceforvridende," sagde direktør Henrik Ravn, SBS TV, til MediaWatch januar.
I dag ønsker han ikke at kommentere, hvorfor sagen er droppet.
TV 2 undrede sig januar og mindede på MediaWatch om, at TV 2 allerede have fået medhold i Konkurrenceankenævnet i, at rabatgivningen ikke er konkurrenceforvridende.
Den aflyste sag lå i forlængelse af en sag, der blev indledt i 2001 på baggrund af TV 2's markedsdominans. Klagen gik på, at TV 2's rabatstruktur, kombineret med en meget høj kommerciel share på 60 procent, havde den skavank, at TV 2 i praksis helt kunne holde SBS og andre ude af konkurrencen om annoncebudgetter.