Højt kendskab til nye digitale tv-signaler

Borgerne er opmærksomme på det store digitale tv-skifte den 1. november, og kommunikationskampagne synes på skinner.
MediaWatch
Danskerne er godt informeret om den kommende digitalisering af tv-signalet, viser den første statusmåling på den informationskampagne, der startede tilbage i oktober. 
Undersøgelsen blev gennemført omkring jul. Målet var, at 70 procent af danskerne ifølge de officielle krav skulle vide, at det analoge tv-signal skal lukkes den 31. oktober 2009. Desuden skulle 45 procent vide, om det mest benyttede tv i deres husstand er berørt af lukningen af det analoge tv-signal, skriver Ritzau. 
Omkring jul svarerede  81 procent af de adspurgte, at de vidste, at det analoge tv-signal slukker den 31. oktober 2009, og 55 procent svarede ja til, at de er bevidste om, de var berørt eller ej.
 
Sekretariatschef for kampagnen Det Nye Tv-Signal, Torben Dan Pedersen, er tilfreds med at man holder målsætningen, men erkender gerne at der er 40-50.000 mennesker, der bliver berørt af omstillingen til det nye tv-signal. De ved det bare ikke. Det er typisk informationssvage borgere, som er svære at få i tale med mediekampagner. Kampagnen satser efter planen på at mobilisere ressourcestærke danskere til at hjælpe deres venner og familier.


 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også