Rekord-år for MTV i Danmark
Det er især de kvindelige seere, som har fået øjnene op for MTV. Målgruppen kvinder 15-34 år er steget hele 54% sammenlignet med 2007. Dermed er MTV og Kanal 4 de to kanaler, det er lykkedes at tiltrække flere seere blandt de 15 – 34 årige i 2008. Det er blandt andet serier som The Hills og Tila Tequila der har haft stor succes på MTV, men også musiktimerne er i stigende grad populære, skriver MTV Networks i en pressemeddelelse.
MTV's succes var medvirkende til, at 2008 blev det bedste år nogensinde for MTV Networks, der også tæller de nye danske versioner af Vh1 og Nickelodeon. Nickelodeon blev lanceret på dansk i marts 2008, som en del af den nye kombi-kanal Nickelodeon/Vh1, og har på den tid opnået en share på 1,1% (blandt de 4-11 årige) - et reslutat, der har fået MTV Networks til at udvide sendetiderne, så kanalen, der er hjemsted for bl.a. SvampeBob Firkant og Dora Udforskeren, nu kan ses hver dag fra kl. 06-18.
"MTV Networks som mediehus er kommet styrket ud af 2008. Vi har nu 3 stærke brands til hver sin målgruppe. Det er tydeligt, at det målrettede lokale indhold virker,” siger den danske landechef for MTV Networks, Kenneth Kristensen.
- MediaWatch