Boxer taber abonnenter

Svenske Boxer taber abonnenter i modent marked, men vil vende tabet ved salg af sideprodukter.
MediaWatch

Det svenske digitale sendenet Boxer har tabt endnu 6.000 abonnenter i det sidste kvartal af 2008 og fortsætter dermed nedturen. I løbet af de sidste tolv måneder er antallet af abonnenter nemlig faldet med 20.000.

Det svarer til, at Boxer har mistet tre procent af sine abonnenter.

Det er konkurrenten IPTV, der gnaver af kundebeholdningen, indrømmer Boxers administrerende direktør, Per Norman.

"Det svenske tv-marked er modnet og på samme tid er rækken af ordninger for betalings-tv vokset. IPTV i særdeleshed har etableret sig, som en meget stærk tv-platform," siger han ifølge Broadband TV News.

Boxer har planer om at kompensere for tabet ved at lancere ekstra produkter.

"I fremtiden vil væksten stige gennem salg af supplerende services til allerede eksisterende kunder, samt oversøiske udvidelser," siger Per Norman.

Boxer i Danmark lancerer sine tv-pakker fra de fire kommercielle mux'er den 1. november 2009. I Jylland lanceres én midlertidig pakke fra den 1. februar.

- Newspaq

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også