Dårlige betalere samler seere

TV3-programmet 'Luksusfælden', der hjælper deltagerne ud af deres gældsfælder, er godt tv i krisetider.
Tine Brødegaard Hansen

 

I uge 45 samlede 'Luksusfælden' ifølge Gallups seertal 227.000 seere og var TV3's fjerde mest sete program den uge. I øvrigt kun slået af to andre egenproduktioner samt filmen 'Da Vinci Mysteriet'.

Programmet produceres af Metronome og går også sin sejrsgang i Norge. Siden programmets lancering i Norge for en måned siden, er interessen for programmet steget i takt med forlydender om finanskrisens vedholdenhed, selvom den næppe kan mærkes i privatøkonomien hos langt de fleste.

Seneste program trak til tider op til 450.000 seere på norsk TV3, skriver Kampanje.com, en succes Viasats norske pressechef forklarer med den økonomiske usikkerhed.

"Luksusfældens succes ligger lidt i tiden. Med økonomisk usikkerhed og ekstrem fokus på personlig økonomi i medierne, er det tydeligt, at programmet har slået godt an hos seerne," siger presseansvarlig Glenn Støldal i Viasat.

Både i Danmark og i Norge søges der deltagere til en ny sæson af programmet.
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også