Boksebrag stopper ikke seerflugt

Flere TV 2-kanaler taber pusten kommercielt, mens ledelsen i disse uger vender alle idéer til en løsningspakke, som kan løfte TV 2 ud af den økonomisk pressede situation.
Per Fanefjord Laursen

 Det viser de nyeste tal for tv-kanalernes shares, der er målt over de seneste fire uger.

 TV 2's hovedkanal, Zulu og TV 2 Charlie har tabt 2,9 point i forhold til samme tid sidste år. Heraf står hovedkanalen for de 2,6. TV 2 Sport har også tabt kommerciel share - 0,6 - men de tæller ikke med hos TV 2 koncernen, da den ejes af TV 2 og MTG i fælleskab. Til gengæld vinder TV 2 News 1,4 point.

 TV 2 er nede i 46,0 procent i de forgangne fire uger, men falder videre til 44,4 procent i sidste uge.

Det hjalp dermed ikke på hovedkanalens share, at kanalen klarede sig udmærket fredag aften over for 'Talent 2008' finalen, eller at Mikkel Kesslers boksekamp trak overraskende mange seere sent lørdag aften. Stor seergevinst i et normalt upåagtet timeslot udløser ellers ofte en sharegevinst, der kan mærkes, men her har faldet i andre flader altså været større.

Tendensen kan genkendes fra flere foregående uger: Det er News og især SBS TV, der samler det tabte op. SBS vinder 1,7 sharepoint. Mens TV3-kanalerne, trods gode tal til fodbold på TV3+, både Champions League, UEFA og SAS Ligaen, ikke formår at flytte sharen.

SBS TV's sharegevinst i 2008 har for nylig bidraget til, at man har rykket lidt rundt på opgaverne i salgsorganisationen. SBS har udnævnt Christian Kemp til kommerciel direktør og sendt ham ud til mediabureauerne for at sikre, at SBS får den pris og share i årsaftalerne, som man føler sig berettiget til.
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også