Filmsite skal øge billetsalg

Nordisk Film håber, at det nye filmsite kino.dk over tid kan sælge flere biografbilletter til selskabets 17 biografer.
MediaWatch

Nordisk Film håber, at det nye filmsite kino.dk over tid kan sælge flere biografbilletter til selskabets 17 biografer, selvom de endnu ikke har registreret nogen synlig effekt på billetsalget.

Det skriver Børsen.

Ifølge direktøren for Nordisk Films biografer John A. Tønnes har det da heller aldrig været meningen at spore en effekt allerede.

"Kino.dk blev lanceret på et tidspunkt, hvor biografernes omsætning er steget meget, så det er svært at sige, om det lige netop er kino.dk's skyld, at billetsalget er øget," siger John A. Tønnes til Børsen.

Kino.dk blev lanceret den 1. juli med en målsætning om at nå 600.000 unikke brugere om måneden og dermed blive den største filmhjemmeside i Danmark med onlinebookingsystem, filmanmeldelser og brugerunivers. |NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også