Comedykuren oprindelig tænkt som juledvd
Selvom Anders Matthesen har brugt de sidste måneder på at opfinde et nyt tv-koncept, bryder han sig ikke særlig meget om tv.
"For mig er tv sådan lidt ja ja hurra," siger Anders Matthesen, som bedre kan lide at lytte til P1.
At det nye program Comedykuren er blevet et tv-program, var heller ikke meningen fra begyndelsen, fortæller han.
I programmet Comedykuren ser vi Anders Matthesen hjælpe sin ven, komikeren Henrik Bruhn, med at smide 90 kilo. Ud over at tabe en uendelig mængde fedt, skal Henrik Bruhn lave to stand up shows; et om at være tyk og et om at være tynd. Oprindelig havde Anders Matthesen tænkt, at projektet kun skulle sælges som en juledvd med to shows.
At Henrik Bruhns kur er endt som 12 tv-programmer er Anders Matthesen egentlig ganske tilfreds med, ganske enkelt fordi tv-mediets resourcer og muligheder øger Henrik Bruhns mulighed for at opnå sit slanke mål.
"Det er da godt, at han ikke bare skal sidde alene i Jylland og spise slankemad, men at han har et tv-selskab i ryggen, som hjælper ham økonomisk," siger han.
Ud over den økonomiske opbakning fra tv-kanalen er de 12 programmer også en måde at brande dvd'en på, forklarer Anders Matthesen. Hvad angår seertal er han ligeglad. Både det kommer til dvd'en og tv-programmerne.
"Comedykuren er en succes allerede, fordi projektet er lavet på en rigtig måde, og det er vigtigere end seertal," siger han.
Premieren på Comedykuren fik cirka 130.000 seere, hvilket er på niveau med premieren på den 6. sans.