Eldrup: Annoncesalg ser bedre ud

TV 2 har i år haft store problemer med at sælge annoncer og halter efter konkurrenterne, der melder om væsentligt bedre salg.
MediaWatch

Direktør Merete Eldrup forsikrer dog om, at det ser bedre ud for fremtiden.

I det netop offentliggjorte halvårsregnskab kan man læse, at reklameomsætningen er faldet med 5,7 pct. Dermed halter tv-stationen gevaldigt efter sine konkurrenter.

MTG, der står bag TV3 og TV3+, melder om tocifret vækst i Skandinavien, mens SBS TV, der driver Kanal 4 og Kanal 5, melder om pæn vækst i årets første halve år.

Merete Eldrup mener dog, at annoncekrisen er vendt for TV 2.

"I første kvartal var vi ikke gode nok til at sælge. Men vi er kommet rigtig godt igen i andet kvartal, og tredje kvartal ser rigtig godt ud," siger hun til Berlingske Tidende.

|NP|

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også