Anders Matthesen: TV 2 turde ikke Henrik Bruhn

Anders Matthesen tilbød formatet Comedykuren til TV 2. Men da de læste en artikel om Henrik Bruhns fortid, trak de stikket ud, fortæller komikeren.
Laura Bøge Mortensen
Anders Matthesen tilbød formatet Comedykuren til TV 2. Men da de læste en artikel om Henrik Bruhns fortid, trak de stikket ud, fortæller komikeren.

Komikeren Henrik Bruhn er en stor mand. Så stor at hans 190 kilo er blevet hele hans identitet. En identitet han ikke er glad for.

Hans ven komikeren Anders Matthesen får den ide, at Henrik Bruhn skal bruge comedy til at overvinde det fede liv. På et år skal han tabe sig 90 kilo, undervejrs skal han lave to stand up shows; ét som tyk og ét som tynd.

TV 2 ville ikke støtte hustleri
Processen og dermed programmets navn hedder Comedykuren og idemanden er Anders Matthesen. Formatet er en hybrid mellem comedy og dokumentar, som bliver vist i 12 afsnit på Kanal 5. At det nyskabende format ikke bliver en TV 2-produktion, er kanalens egen skyld.

"Vi gik til TV 2 og tilbød dem programmet, og de sagde ja. Under forhandlingerne, trak de pludselig stikket ud, fordi de læste en historie i avisen om, at Bruhn havde været involveret i noget hustleri," siger Anders Matthesen.

Kanal 5 stillede krav
I stedet pitchede han programmet til Kanal 5, hvor han heller ikke lagde skjul på Henrik Bruhns svindlerfortid. Kanalen kunne til gengæld se en fordel i den tykke komikers tvivlsomme historie.
Som betingelse krævede de dog, at Henrik Bruhn skrev under på, at han ikke måtte lave ulovligheder, imens han arbejde for kanalen.

Den aftale passede Anders Matthesen godt.

"Jeg tænkte fed ide! Manden har økonomiske problemer, og nu kan han ikke lave pyramidespil eller mærkelige websider. Han er nødt til at kaste sig fuldt ind i kampen, så det så jeg bare som et plus," siger Anders Matthesen om Kanal 5´s krav.

 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også