MediaWatch

TV Trends: Hovedkanaler taber sommerkrig

Det er alle de gamle hovedkanaler, der taber terræn set over de seneste uger - trods god opbakning til Tour de France på TV 2.

Det er alle de gamle hovedkanaler, der taber terræn set over de seneste uger - trods god opbakning til Tour de France på TV 2.

Den ældste hovedkanal, DR1, er tilsyneladende mindre sårbar og mister 0,2 sharepoint. Søsterkanalen DR2, der nu har 12 år på bagen, noterer et lille tab på 0,1.

DR1 har generelt flere titler på top-ti listen end set tidligere, f.eks. "Rejseholdet" og "Hit med Sangen", og TVA kl 21.00 overhaler løbende TV2 Nyhederne kl 19.00 - men kun med få tusinder.

TV 2 mister 2,8 point, mens en anden 20-årig, TV3, afleverer 0,3 procentpoint. TV3+, der har samme alder som DR2, taber 0,5.

Vinderne i sommeren 2008 er de "nye " SBS brands.

TV shares målt i 3 +.  Uge 28-31.

TV 2 News 2,3 (1,4)
Kanal 5 3,7 (1)
Kanal 4 2 (0,8)
TV 2 Charlie 3,6 (0,7)
Andre 6,3 (0,7)
Cartoon Network dk 1,7 (0,3)
Discovery dk 1,7 (0,2)
DR 2 4,4 (-0,1)
DR 1 26,2 (-0,2)
TV 2 Zulu 2,5 (-0,2)
TV3 dk 5,3 (-0,3)
TV3+ 3,9 (-0,5)
TV 2 Sport 1 (-0,7)
TV 2 35,5 (-2,8)

Andre stationer er:  TV 2 Film, SBS Net, MTV, NGC, Anomal Planet, Voice, Jetix, VH-1, Nickelodeon, Hallmark, DR Update, TDC Extra og Infokanaler.

I parantes vises afvigelse fra samme uge i 2007.

Kilde: Gallup, Mediaedge:cia.

 

Mere fra MediaWatch

Filmskolens nye rektor: Meget af konflikten er løst

Meget af den konflikt, der var årsag til problemerne på Den Danske Filmskole er allerede løst, lyder det fra skolens kommende rektor, Tine Fischer, der samtidig ser det som afgørende at skolen åbner sig mere for omverden.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske Medier investerer i lokaljournalistiske satsninger, kulturminister opfordrer til at slå koldt vand i blodet, når det gælder udsigten til forhandlinger om et nyt medieforlig, og regnskabstal var der fra bl.a. JP/Politikens Hus, Zetland og A4 Medier. Kom med på rundtur i ugen i mediebranchen.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs