TV Trends: Hovedkanaler taber sommerkrig

Det er alle de gamle hovedkanaler, der taber terræn set over de seneste uger - trods god opbakning til Tour de France på TV 2.

MediaWatch

Det er alle de gamle hovedkanaler, der taber terræn set over de seneste uger - trods god opbakning til Tour de France på TV 2.

Den ældste hovedkanal, DR1, er tilsyneladende mindre sårbar og mister 0,2 sharepoint. Søsterkanalen DR2, der nu har 12 år på bagen, noterer et lille tab på 0,1.

DR1 har generelt flere titler på top-ti listen end set tidligere, f.eks. "Rejseholdet" og "Hit med Sangen", og TVA kl 21.00 overhaler løbende TV2 Nyhederne kl 19.00 - men kun med få tusinder.

TV 2 mister 2,8 point, mens en anden 20-årig, TV3, afleverer 0,3 procentpoint. TV3+, der har samme alder som DR2, taber 0,5.

Vinderne i sommeren 2008 er de "nye " SBS brands.

TV shares målt i 3 +.  Uge 28-31.

TV 2 News 2,3 (1,4)
Kanal 5 3,7 (1)
Kanal 4 2 (0,8)
TV 2 Charlie 3,6 (0,7)
Andre 6,3 (0,7)
Cartoon Network dk 1,7 (0,3)
Discovery dk 1,7 (0,2)
DR 2 4,4 (-0,1)
DR 1 26,2 (-0,2)
TV 2 Zulu 2,5 (-0,2)
TV3 dk 5,3 (-0,3)
TV3+ 3,9 (-0,5)
TV 2 Sport 1 (-0,7)
TV 2 35,5 (-2,8)

Andre stationer er:  TV 2 Film, SBS Net, MTV, NGC, Anomal Planet, Voice, Jetix, VH-1, Nickelodeon, Hallmark, DR Update, TDC Extra og Infokanaler.

I parantes vises afvigelse fra samme uge i 2007.

Kilde: Gallup, Mediaedge:cia.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også