TV Trend: SBS TV fastholder fremdrift

TV 2 forbedrede sin kommercielle share med et par point i den forgangne uge, godt hjulpet af Tour de France sendetimerne.
MediaWatch

Det mest aktuelle lavpunkt for TV 2 var en share på 44 procent i forrige uge, men TV 2 har været nede i 41 tidligere på året. I uge 28 er hovedkanalen oppe i 46,6, men trods 'Touren' er det fortsat væsentlig under sidste års niveau på 53,2 procent.

De forskellige etaper gennem sidste uge har ellers holdt en imponerende share på 50 procent i timeslottet. Den share kan opdeles i 37 procent kvinder, der vælger Touren og 63 procent mænd.

Viasat-kanalerne må aflevere 1,6 sharepoint til 18,6, mens SBS TVs fremdrift holder ved, selv i disse sløve sommermåneder, hvor programudbudet trækkes på lagerets fjerneste hylder. Ikke desto mindre vinder Kanal 4 og Kanal 5 3,3 point til en samlet share på 11,1.

Flot fremgang, men stadig et pænt stykke fra TV3-gruppen.

Sommertrenden god for News

Trenden for sidste uge er nogenlunde identisk med det, der ses over de seneste fire sommeruger. TV 2 News fremstår fortsat som den mest lysende enkeltstående succeshistorie.


Kommercielle shares i seneste fire uger, 21-50 år.
TV 2 News, 2,9 (1,9)
Andre, 6,8 (1,6)
Kanal 5, 6,3 (1,2)
Kanal 4, 3,7 (0,9)
TV 2 Charlie, 2,4 (0,6)
Discovery dk, 3,3 (0,5)
Cartoon Network dk, 1,1 (0,2)
TV 2 Sport, 1,7 (-0,7)
TV 2 Zulu, 4,8 (-0,7)
TV3+, 6,6 (-1)
TV3, 10,8 (-1,1)
TV 2, 49,6 (-3,3)

I parenteser vises gevinst eller tab fra 2007 til 2008.

Andre kanaler er: TV 2 Film, SBS Net, MTV, NGC, Animal Planet, Voice, Jetix, VH-1, Nickelodeon, Hallmark, DR Update, TDC Extra og Infokanaler.

Kilder: Gallup, Mediaedge:cia

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også