Italiensk tv-underholdning vil ud over grænserne

Underholdnings-shows i Italien er berømte og berygtede for alenlange quizzer med letpåklædte dansere som den primære attraktion, det vil Rai Tvs kommercielle chef ændre på.
MediaWatch

Underholdnings-shows i Italien er berømte og berygtede for alenlange quizzer med letpåklædte dansere som den primære attraktion, det vil Rai Tvs kommercielle chef ændre på.

"Italienske tv-formater er kun lige startet," siger Sesto Cifola, chef for film og tv-afdelingen af Rai Trade, der er den kommercielle arm af den italienske public service station Rai Tv under på denne uges Fiktionsfestival i Rom, skriver C21Media.net.

Cifola har i de seneste år udviklet quiz, reality og talent-formater som skal forsøges solgt til nye markeder. Indtil videre er det sket med mest succes i østeuropæiske lande som Rusland og Rumænien.

Et af de underholdningsformater der kan være på vej til blandt andre Spanien og Frankrig er et sangprogram, hvor børn mellem ni og 16 år synger deres egen version af kendte sange foran den stjerne der oprindeligt har sunget den, hvorefter et panel af kendte stemmer om vindersangen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også