Kanal 4 satser fortsat på reality-reportager

Reportage er Kanal 4's adelsmærke, og kanalen vil fortsat satse på rigtige menneskers historier, oplyser Anette Kokholm, der ikke afviser mere i "Anni og Erik" genren.
Eva Lykke Jørgensen
Reportage er Kanal 4's adelsmærke, og kanalen vil fortsat satse på rigtige menneskers historier, oplyser Anette Kokholm, der ikke afviser mere i "Anni og Erik" genren.

"Reportagen er en boullionterning, hvor livets vigtigste elementer, der hvor der er noget på spil, koges ned og fremvises i reportage form,"siger Anette Kokholm til MediaWatch.

'Singleliv' og 'De unge mødre' fortsætter til efteråret, og indtil videre ser Anette Kokholm ingen begrænsninger for, hvor længe kanalen vil holde 'De unge mødre' kørende. På et tidspunkt vil der dog findes en afløser, påpeger hun.

Anette Kokholm kan ikke kommentere på om fremtidens program vil indeholde flere kendis-reality-reportager som 'Erik og Anni'.

Omlægningen fra jordbaseret sendere til satelit gjorde i første omgang, at seertallene faldt, da kanalen startede op i maj 2006.

"Derefter har vi i halvandet år løftet sharen til omkring fem procent hos kvinderne og til omkring syv procent, hvis man regner mændene med i 15-50 universet,"siger Anette Kokholm.

Hun betragter Kanal 4 som et sted, hvor seerene ved hvad de får og ikke får.

"Ingen nyhedsudsendelser, men masser af gode serier og nære hverdagsreportager. Der er både stof til eftertanke og uforpligtende underholdning, og derfor er der brug for kanalen," siger hun.

Kanalen er blevet brandet som 'Hele Danmarks kvindekanal', men mændene har hele tiden været velkomne. Kanalchefen påpeger i denne sammenhæng, at de programmer, der ligger i primetime er rettede mod både mænd og kvinder.

Anette Kokholm er glad for at hun for nyligt blev optaget i 'Kvindernes blå bog':

"Jeg har fået af vide, at det er på grund af mit arbejde her på kanalen," siger hun, og understreger, at hun flere gange er gået i spidsen for at tale kvindernes sag.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også