Nimbus Film tilbage i kampen

Nimbus Film har med 'Flammen og Citronen' fået vendt skuden, efter et sløvt år i 2007.
Eva Lykke Jørgensen
Nimbus Film har med 'Flammen og Citronen' fået vendt skuden, efter et sløvt år i 2007. Selskabet forsøger at frigøre sig fra sårbarheden ved kun at producere spillefilm, siger selskabets administrerende direktør Jørgen Ramsgaard.

Selskabet vil nu styrke deres profil, og satse på tv-serier og reklame. På nuværende tidspunkt er selskabet i gang med en stribe reklameproduktioner og 3-4 tv-serier.

Direktør, Jørgen Ramsgaard, ønsker endnu ikke at oplyse, hvad disse kommer vil omhandle, men er mere åbenmundet omkring efterårets spillefilm.

"Der er en film på vej fra Anders Mattesen, en sort komedie, som handler om hvad der sker, hvis man ikke er et godt menneske," siger han, og fortæller, at Anders Mattesen står bag projektet, både som instruktør og hovedrolleindehaver.

'Flygtningen' er også en ny dansk film, der snart kommer fra filminstruktøren Kathrine Windfeld.
Filmen handler om en dansk journalist, der kidnappes i Afghanistan, og hvilke dilemmaer denne må gennemgå.

Direktøren peger på manglende markedsføring som en af hovedårsagerne til, at filmene 'Fighter', 'Cecilie' og 'En mand kommer hjem' ikke brød igennem i 2007.
Han havde ikke turdet håbe på, at 'Flammen og citronen' ville brage igennem med 610.000 solgte biografbilletter.

"Det er heldigvis kun spekulation, men havde vi ikke haft succes med filmen, sad vi i kæmpe underskud på nuværende tidspunkt," siger Jørgen Ramsgaard til MediaWatch.

Han fortæller, at selskabet har været tilfredse med samarbejdet med TV 2 omkring projektet, men hvor mange penge TV 2 har bidraget med kan han ikke oplyse.

"Jeg kan kun sige, at TV 2 årligt bidrager med 50 millioner til spillefilm," siger han og fortæller, at TV 2 også har bidraget med konstruktiv kritik, og stillingtagen til filmen.

Desuden fortæller han, at det var DR der først havde projektet, men hvorfor de forlod det tør han ikke gisne om.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også