TV 2 World skal søge partnerskaber

TV 2 World skal fortsætte som et partnerskab. Måske med DR eller Nordisk Film.
Tine Brødegaard Hansen

TV 2 World skal fortsætte som et partnerskab. Måske med DR eller Nordisk Film.

I lighed med TV 2 Forlag skal TV 2 World fortsætte i en partnerskabsmodel, mens Merchandise og Indoor-tv flyttes til TV 2 Salg og de øvrige aktiviteter lukkes ned.

"Jeg er i gang med at finde en løsning for TV 2 World, og har været i gang et halvt års tid med partneraftaler for såvel TV 2 Forlag og TV 2 World. TV 2 World skal ikke længere eksistere selvstændigt, derfor forsøger vi at lave et samarbejde med en af de andre store spillere på markedet for programsalg. Nogle af mulighederne kunne være DR, Nordisk Film eller Nordic World," siger Hanne Danielsen, afgående direktør for New Bizz Areas.

TV 2 World blev i januar 2005 lanceret som et udviklingsselskab for programformater til TV 2's kanaler. Desuden var tanken at videreudvikle formaterne med henblik på internationalt salg. Sidstnævnte blev den primære funktion, idet programudviklingsdelen blev underlagt programdirektør Palle Strøm og udviklingsredaktør Thomas Breinholt.

Hvilke områder af New Bizz Areas består fortsat?

"De områder der består, er TV 2 Forlag, som det er lykkes at lave en økonomisk fornuftig turn around for, afdelingen for Merchandise (bl.a. salg af dvd'ere) og Unikt indhold (i form af indoor tv-kanaler og reklamespots), alt dette komme ind under salg."

Hvordan kan enhederne for merchandise og indoor tv blive styrket af at blive underlagt TV 2 Salg?

"Udfordringen har været, at de tre forretningsenheder som TV 2 beholder, allerede nu ser økonomisk fornuftige ud. Hvis de skulle blive endnu stærkere, skulle der ansættes flere sælgere, nu integreres de i salgsafdelingen og får direkte samarbejde med sælgerne."

Det lader du ikke til at være helt enig i?

"Bestyrelsesformanden har udtalt, at det er udtryk for et strategisk skifte med TV 2's spareplan. Når man skal skære ned, må man se på strategien og visionerne for virksomheden, så det tager jeg til efterretning."

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også