Radio- og tv-nævnet må afvise ansøgere til digital tv kampagne

Udbud af DTT informationskampagnen begynder forfra, fordi ansøgningerne ikke var i orden. 
MediaWatch

Udbud af DTT informationskampagnen begynder forfra, fordi ansøgningerne ikke var i orden. 

Den 3. marts 2008 udløb fristen for afgivelse af tilbud på varetagelse af den statslige informationsindsats om stop for udsendelse af analoge tvsignaler via antenner.

Hovedsigtet med informationsindsatsen er at undgå, at nogle seere kommer til at opleve sort skærm efter 1. november 2009.

Radio- og tv-nævnet modtog tilbud fra fem bydere.

Under evalueringen af tilbuddene har Radio- og tv-nævnet imidlertid konstateret, at størstedelen af disse tilbud indeholder forbehold for grundlæggende elementer i udbudsbetingelserne, ligesom andre tilbud er uoverensstemmende med udbudsbetingelserne.

Radio- og tv-nævnet har derfor besluttet, at de fem tilbud ikke kan accepteres.

Radio- og tv-nævnet må derfor foretage et nyt udbud på de samme vilkår.

Det nye udbud offentliggøres snarest, og det forventes, at fristen for afgivelse
af nye tilbud fastsættes til midt i juni.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også