TV 2 moderniserer sit nyhedsudseende

TV 2s Newsroom bygges om og får et nyt udseende og nye production values som led i overgangen til 16:9.
Per Fanefjord Laursen

TV 2s Newsroom bygges om og får et nyt udseende og nye production values som led i overgangen til 16:9.


TV 2|NYHEDERNE sender i disse dage fra et interimistisk studie i Aktualitetsstudiet på grund af opbygningen af et nyt Newsroom, der sker som forberedelse til udsendelse i 16:9-format.

I samme forbindelse moderniseres grafikken, og nye tekniske muligheder bliver taget i anvendelse.

"Vi laver både scenografien og grafikken om, så TV 2|NYHEDERNE kommer til at se markant anderledes ud, når vi begynder at sende første gang om to uger i det nye studie. I øvrigt i det længe ventede 16:9 format," siger chefproducer Jan Sigetty Bøje, der leder projektet.

Omdrejningspunktet i det nye studie er kæmpeskærme, der kommer til at fungere som stor del af den nye scenografi med mulighed for at vise både faste og levende billeder.

"Det er et virkelig moderne Newsroom, der venter os. Ud over de nye kæmpeskærme, bliver der også mulighed for at lave meget dynamiske optagelser med blandt andet et mobilt kamera i loftet," siger han.

De næste dage tester man lyssætning, grafik, billeder og meget mere.

Alt skal være klart inden første udsendelse, som går i luften 31. marts.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også