TV 2 giver luft til kommercielle konkurrenter

TV 2s hovedkanal havner med en kommerciel share på lige under 45 procent og lider under, at 'Varm på is' ligger en ½ million seere under forgængeren fredag, 'Vild med dans'.
MediaWatch
TV 2s hovedkanal havner med en kommerciel share på lige under 45 procent og lider under, at 'Varm på is' ligger en ½ million seere under forgængeren fredag, 'Vild med dans'.

Udover et tab i uge 8 på 'Varm med is' er TV 2 ramt af, at de to nye amerikanske primetime-serier 'Californication' og 'Dirty sexy money' kom godt fra start, men er faldet siden hen. Førstnævnte serie er faldet til det halve og er på 304.000.

TV 2s svækkelse på kommerciel share gavner konkurrenterne.

"TV3 ligger med en kommerciel share på 13,5 procent (21-50). Det er på efterårsniveau, men uden den samme programfokus, som TV3 har i efteråret. Det er flot," siger Michael Jensen.

TV3s hovedkanal nyder samtidig lidt ekstra medvind ved at flytte 'American idol' til kl 22.00, hvilket udløste 164.000 seere - en stigning fra 100.000, da programmet lå kl 21.00.

"Man kan åbenbart godt lægge sig i slipstrømmen på 'X factor' interessen," konstaterer Michael Jensen.

SBS går frem, men fremgangen skal ses på baggrund af de store problemer, som kanalerne havde sidste år, da Kanal 4 skiftede platform, påpeger Mediaedge:cia.

Kanal 5 er i særlig fin form med et kommercielt shareniveau, der kan matche TV3+ og Zulu.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også