TV 2 ansætter ny marketingdirektør

Dorte Helene Munck (38 år) kommer til TV 2 som marketingsdirektør fra en stilling som kontaktchef hos Kommunikationshuset SP3.
MediaWatch

Dorte Helene Munck (38 år) kommer til TV 2 som marketingsdirektør fra en stilling som kontaktchef hos Kommunikationshuset SP3.

Hun bliver chef for alle TV 2-koncernens marketingfunktioner per 1. marts 2008, heriblandt hovedkanalen, TV 2's betalinskanaler, TV 2 Net og TV 2 Radio.

"Jobbet er en spændende udfordring. Jeg har arbejdet på bureau i mange år og kan lide den kreative ånd der er i arbejdet med kommunikation og marketing," siger Dorte Helene Munck.

Dorte Helene Muncks ansættelse kommer ikke længe efter, at TV 2 offentliggjorde et underskud fra 2007 på op mod 200 mio. kr. Også det resultat går hun i møde som "en spændende udfordring".

Hun tilføjer, at det interessante ved TV 2 er, at det er et mediehus med mangeartede produkter, der skal spille sammen med markedsføring og salg.

"Hvis jeg for eksempel arbejdede for Coca Cola, ville jeg ikke have nogen indflydelse på selve produktet," siger Dorte Helene Munck. Hun vil lægge vægt på at tilføje et mere ensartet udtryk til TV 2-koncernens mange aktiviteter.

"TV 2 har mange produkter fra de forskellige kanaler til online, radio og forlag. Men uanset produktet er det vigtigt, at det er tydeligt hvem afsenderen er. Det vil der fortsat fokus på i fremtiden," siger Dorte Helene Munck.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også