BBC i partnerskab med MySpace om online-tv
Aftalen mellem BBC og det sociale netværk MySpace er "en fantastisk mulighed".
Det siger Simon Danker, director of digital media for BBC Worldwide, ifølge guardian.co.uk.
Med aftalen får BBC et publikum på over 100 millioner til udvalgte tv-klip og interview på MySpaceTv. I første omgang vil det være muligt at se ca. 150 klip online via en BBC Worldwide kanal på MySpaceTv.
Brugerne har også tilladelse til at tilføje tv-klippene til deres MySpace profiler eller dele dem med venner. Indholdet bliver tilgængeligt fra i dag i 27 lande eller regioner.
Aftalen er den første MySpace laver med en større broadcaster. De to parter deler overskuddet fra reklamevisning.
Derudover giver aftalen BBC mulighed for at vise deres programmer til nye seere. Ifølge Jeff Berman, leder af marketing og indhold på MySpace, er aftalen et udtryk for en internetfremtid, der vil blive defineret af samarbejde mellem virksomheder.
Hovedparten af tv-klippene vil dog først kunne ses på MySpace seks måneder efter, at de er blevet vist på de britiske public service-kanaler. Simon Danker siger ydermere, at såvel den nye aftale med MySpace som den med Youtube kun inkluderer korte tv-klip, der ikke er længere end ca. to minutter, skriver guardian.co.uk.