TV 2: Tv-mediet holder stand

Tv-seningen er vokset pænt i efteråret, og det sikrer, at tv-forbruget set over hele 2007 kun led minimalt tab.
MediaWatch

Tv-seningen er vokset pænt i efteråret, og det sikrer, at tv-forbruget set over hele 2007 kun led minimalt tab.


TV 2-gruppen har ikke haft et specielt godt 2007 med vigende shares, men glæder sig over, at den generelle tv-sening holder ved - modsat vedholdende fortolkninger og prognoser om, at tv-seningen styrtdykker.

Det viser de første analyser fra forskellige lande, som TV 2 har samlet på TV 2 Medienyt.

I Sverige voksede tv-seningen for andet år i træk, og nu ser svenskerne tv i 2 timer 37 minutter om dagen. Det er det højeste tv-forbrug nogensinde i Sverige - og 13 minutter mere om dagen end for to år siden.

For nylig kom det frem, at også tv-seningen i USA ligger på et rekordhøjt niveau, som beskrevet på MediaWatch i december.

Også i Danmark holder mediet stand, konstaterer TV 2s analyseafdeling. For første gang i fem år voksede tv-seningen i 2. halvår i forhold til året før.

I anden halvdel af 2007 så hver dansker tv i 2 timer 27 minutter - tre minutter mere end i 2. halvår 2006.
Samlet set endte 2007 dog med et lille fald i tv-forbruget fra 2 timer 31 minutter pr. dag i 2006 til 2 timer 28 minutter pr. dag i 2007.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også