Notkin åbner armene for det blå segment

DR2 skal ikke kun være for kulturradikale og kronikørerne. Ny kanalchef Arne Notkin vil invitere flere segmenter indenfor.
MediaWatch
DR2 skal ikke kun være for kulturradikale og kronikørerne. Ny kanalchef Arne Notkin vil invitere flere segmenter indenfor.

Arne Notkin har sat sig det mål at brede DR2 ud, fortæller han Børsens Mediemarked. Han mener, at nogle af DR2s programmer er som "en lukket fest", hvor "snakken måske er lidt indforstået."

Derfor skal programmerne have en bredere appel. Noget der fascinerer og lokker flere ind på kanalen.

Arne Notkin mener ikke, at den strategi vil udvande det koncept, der ligger bag Danmarks stærkeste mediebrand.

"Vi skal ikke stirre os blinde på seertallene, og vi skal også turde tage chancer, men det er ikke noget mål i sig selv at have færrest muligt seere - tværtimod. Målet er at flest muligt kan få glæde af de ting, vi laver," siger han til avisen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også