TV 2 klar til at udfordre Infomedia

TV 2 vil med TV 2 Pix fremover tilbyde danske virksomheder at overvåge og tilsende TV-udsendelser og på langt sigt printudgaver.
MediaWatch
TV 2 vil med TV 2 Pix fremover tilbyde danske virksomheder at overvåge og tilsende TV-udsendelser og på langt sigt printudgaver.

"Vi har i længere tid talt om, at vi burde udnytte vores arkiv og søgemuligheder bedre. Vi har allerede et godt og stigende salg fra vores arkiv, og nu er det på tide at lave rigtig forretning ud af det," siger arkivchef Peter Holm og oplyser, at projektet er udviklet under Per Mikael Jensens tid hos TV 2.

Det bliver det første nye forretningsområde tilføjet under den nye direktør Merete Eldrup.

Hos Infomedia tager man den nye konkurrent alvorligt, men peger på at et samarbejde også kunne være en mulighed. Og så længe TV 2 holder sig til elektroniske medier, vil koncernen ikke være en trussel, vurderer adm. direktør hos Infomedia Anders Lassen.

"Hvis TV 2 breder deres koncept ud til også at omfatte printovervågning er det klart, at det bliver en konkurrent, som vi må forholde os til. Men så længe det kun er elektroniske medier, er de efter min bedste overbevisning ikke stærke nok til at udgøre en reel konkurrent. Der er ikke nogen professionelle kommunikationsafdelinger, der vil rode med flere forskellige typer overvågning på samme tid," siger Anders Lassen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også