Danskerne ser mindre tv

Nettet er for alvor begyndt at stjæle seere fra fjernsynet. Tv-forbruget er faldet med fire procent siden 2000.
MediaWatch

Nettet er for alvor begyndt at stjæle seere fra fjernsynet. Tv-forbruget er faldet med fire procent siden 2000.

Selvom danskerne stadig ser meget fjernsyn, så ser de i dag mindre end for blot syv år siden. Det viser nye tal fra DRs medieforskning, skriver Forbrugerelektronikmagasinet Fem.

Faldet i fjernsyns-kigningen er især sket blandt børn og unge, hvor man i gennemsnit ser 20 minutters mindre fjernsyn end i 2000. Samtidig er antallet af personer i aldersgruppen, der ikke ser fjernsyn i løbet af en normal uge steget med seks procentpoint.

Årsagen til den mindre tv-kigning skyldes ifølge Flemming Hedegaard Larsen fra DRs medieforskning, at de unge i dag bruger stadig mere tid på internettet og man ikke i samme grad som tidligere samles i familien for at se tv.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også