DR har stor Yallahrup-succes på mobilerne

DR har med Yallahrup Færgeby fået et hit til de unges mobiltelefoner. Også dr.dk slår rekorder med julekalenderen.
MediaWatch
DR har med Yallahrup Færgeby fået et hit til de unges mobiltelefoner. Også dr.dk slår rekorder med julekalenderen.

DR har med den populære, men omdiskuterede, voksen-julekalender Yallahrup Færgeby for alvor fået et gennembrud på mobilplatformen, hvor mediehuset indtil den 10. december havde solgt 62.245 ringetoner, mens der er blevet hentet cirka 15.000 downloads med video-klip fra serien.

Også på internettet har serien for alvor slået igennem. Her bliver hvert afsnit i gennemsnit set 50.000 gange – hvilket betyder, at mere end 20 procent af seerne ser programmet via nettet. Det er første gang, at et dansk tv-program har så stor succes on demand.

DR2’s underholdnings- og satireredaktør, Peter Gren Larsen, vurderer, at den korte varighed på klippene fra serien, der sjældent er på mere end ti minutter, gør det ekstra velegnet til brug på nettet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også