Kommercielle kanaler holder stand

De kommercielle tv-kanaler bryder traditionen, og taber ikke sharepoint til DR1 og TV 2 i december. "Traditionelt ejer DR1 og TV 2 december måned," siger Michael Jensen fra mediebureauet Mediaedge:cia.
Tine Brødegaard Hansen
De kommercielle tv-kanaler bryder traditionen, og taber ikke sharepoint til DR1 og TV 2 i december.

"Traditionelt ejer DR1 og TV 2 december måned," siger Michael Jensen fra mediebureauet Mediaedge:cia.

Sådan er det også i år, men ifølge Michael Jensen står særligt TV 3 godt imod med et stabilt niveau på seks sharepoint fra slutningen af november og hidtil i december.

Også SBS-kanalerne Kanal 4 og Kanal 5 holder deres share på henholdsvis et og tre procentpoint fra ugen før december måned.

I sidste uge var TV 2's julekalender 'Alletiders julemand' ugens mest sete program med 929.000 seere.

Interessen for DR 2's julekalender 'Yallahrup Færgeby' har været for nedadgående, men har ifølge Michael Jensen nydt godt af den seneste tids kontroverser vedrørende dukkeseriens sprogbrug samt DR's stridigheder over rettighederne til julekalenderen med to involverede manuskriptforfattere.

Fra et seertal på 210.000 den 2. december er seertallene faldet mere eller mindre støt, mens de i uge 49 igen er steget og har ligget på 123.000 seere.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Photo: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også