Især sport skal give TV 2-koncernen nyt løft i 2024 - men udgifterne følger med op

Selvom der er udsigt til fortsat fald i tv-reklameindtægter, forventer TV 2-topchef ny energi på toplinjen efter store investeringer i bl.a. sportsrettigheder. Det driver dog også omkostningerne op.
2023 var det år, hvor TV 2's digitale værn for alvor kom på prøve. Og det var gennem vækst på digitale områder, at der blev delvist kompenseret for faldet i den traditionelle tv-forretning | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
2023 var det år, hvor TV 2's digitale værn for alvor kom på prøve. Og det var gennem vækst på digitale områder, at der blev delvist kompenseret for faldet i den traditionelle tv-forretning | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

2023 bød på det første omsætningsfald i TV 2 i mindst et årti som følge af et dyk i det traditionelle tv-reklamesalg, som var så stort at den fortsatte digitale vækst og prisstigninger ikke kunne veje det op.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også