Efterspørgslen på nordisk tv-indhold stiger men udbuddet kan ikke følge med

De nordiske seeres forbrug af indhold fra hjemegnen voksede i efteråret 2023. Det overstiger med længder udbuddet af lokalproduceret tv-underholdning, viser ny undersøgelse.
I efteråret var det således 25 pct. af alt video indhold, der blev forbrugt på digitale streamingplatforme i Norden, der var lokal fiktion eller underholdning. Det er stigning fra tidligere år. | Foto: Sebastian Buur Gunvald/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix
I efteråret var det således 25 pct. af alt video indhold, der blev forbrugt på digitale streamingplatforme i Norden, der var lokal fiktion eller underholdning. Det er stigning fra tidligere år. | Foto: Sebastian Buur Gunvald/Jyllands-Posten/Ritzau Scanpix

Selvom grænserne mellem lokal og global på mange måder bliver mere udviskede, er der ikke mindsket interesse for tv-indhold fra lokalområdet på streamingtjenesterne i de nordiske hjem. Det viser en ny undersøgelse fra analysevirksomheden Mediavision.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også