Allente beklager metode der førte til indblanding fra forbrugerombudsmand

Streamingtjenesten understreger, at den allerede har implementeret elektronisk mulighed for kunder, der vil opsige deres abonnementer.
I en kommentar til MediaWatch i forbindelse med Forbrugerombudsmandens udmelding tidligere på dagen, lyder det fra Allentes kommunikationschef Maja Wikman Ulrich, at selskabet er ”helt på linje” med Forbrugerombudsmandens meddelelse. Hun beklager samtidig over for kunderne. | Foto: Thomas Borberg/Politiken/Ritzau Scanpix
I en kommentar til MediaWatch i forbindelse med Forbrugerombudsmandens udmelding tidligere på dagen, lyder det fra Allentes kommunikationschef Maja Wikman Ulrich, at selskabet er ”helt på linje” med Forbrugerombudsmandens meddelelse. Hun beklager samtidig over for kunderne. | Foto: Thomas Borberg/Politiken/Ritzau Scanpix

Hvis man som kunde kan tegne abonnement på en streamingtjeneste på nettet, skal det også være muligt at opsige abonnementet på samme simple måde. Det slog Forbrugerombudsmanden fast tirsdag morgen i forbindelse med, at streamingtjenesten Allente havde gjort det mere omstændigt for brugerne at komme ud af deres abonnement end ind i det. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også