Streamingtjeneste retter ind efter henvisning fra Forbrugerombudsmanden

Tjenesten Allente har gjort det mere omstændigt for forbrugerne at opsige deres streamingabonnement, end det er at tegne det. Det er i strid med loven, oplyser Forbrugerombudsmanden.
Streamingtjenesten og tv-distributøren Allente, som er ligeligt ejet af Viaplay Group og Telenor, har brudt loven, da den gennem en periode har gjort det mere besværligt for forbrugerne at opsige et abonnement på tjenesten, end det var at tegne det. | Foto: Jens Dige/Ritzau Scanpix
Streamingtjenesten og tv-distributøren Allente, som er ligeligt ejet af Viaplay Group og Telenor, har brudt loven, da den gennem en periode har gjort det mere besværligt for forbrugerne at opsige et abonnement på tjenesten, end det var at tegne det. | Foto: Jens Dige/Ritzau Scanpix

Streamingtjenesten og tv-distributøren Allente, som er ligeligt ejet af Viaplay Group og Telenor, har brudt loven, da den gennem en periode har gjort det mere besværligt for forbrugerne at opsige et abonnement på tjenesten, end det var at tegne det. Det oplyser Forbrugerombudsmanden i en pressemeddelelse.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også