Influencer og kommunikatør laver børnemedie med penge fra Innovationsfonden
Der mangler et børnemedie i spændet mellem DR og Youtube, mener Rasmus Kolbe og Maria Baagøe Bové, der ifølge Journalisten har fået 1,1 mio. kr. fra Innovationsfonden til at skabe mediet Flimmer.
”Vi vil gerne have nogle legende og interaktive elementer på platformen, men ikke ligesom vi kender det lige nu fra sociale medier,” siger Rasmus Kolbe, der nok bedst er kendt som Youtuberen Lakserytteren, til Journalisten.
Lakserytteren har 106.000 følgere på Youtube, men han mener, at platformen i for høj grad efterlader børn i en passiv tilstand, mens de bliver ført fra video til video - i stedet skal Flimmer opfordrer sig til interaktive elementer, der aktiverer leg hos de børn, der ser med.
Han peger samtidig på, at Flimmer starter med et marketingsaktiv i form af hans Youtube-kanal. De 1,1 mio. kr. bliver dog ikke nok til at finansiere hele mediet, og derfor fortæller Rasmus Kolbe til Journalisten, at det bliver ikke ”uden reklamer.”
Relaterede artikler
DR lancerer treårigt projekt om nye læsemetoder til børn
For abonnenter