Influencer og kommunikatør laver børnemedie med penge fra Innovationsfonden

Med 1,1 mio. kr. fra Innovationsfonden vil Rasmus Kolbe, også kendt som Lakserytteren, og Maria Baagøe Bové lave en mellemting mellem Youtube og DR for børn.
Rasmus Kolbe, aka Lakserytteren, vil lave børnetv sammen med kommunikatøren Maria Baagøe Bové. | Foto: Jacob Ehrbahn/Ritzau Scanpix
Rasmus Kolbe, aka Lakserytteren, vil lave børnetv sammen med kommunikatøren Maria Baagøe Bové. | Foto: Jacob Ehrbahn/Ritzau Scanpix

Der mangler et børnemedie i spændet mellem DR og Youtube, mener Rasmus Kolbe og Maria Baagøe Bové, der ifølge Journalisten har fået 1,1 mio. kr. fra Innovationsfonden til at skabe mediet Flimmer.

”Vi vil gerne have nogle legende og interaktive elementer på platformen, men ikke ligesom vi kender det lige nu fra sociale medier,” siger Rasmus Kolbe, der nok bedst er kendt som Youtuberen Lakserytteren, til Journalisten.

Lakserytteren har 106.000 følgere på Youtube, men han mener, at platformen i for høj grad efterlader børn i en passiv tilstand, mens de bliver ført fra video til video - i stedet skal Flimmer opfordrer sig til interaktive elementer, der aktiverer leg hos de børn, der ser med.

Han peger samtidig på, at Flimmer starter med et marketingsaktiv i form af hans Youtube-kanal. De 1,1 mio. kr. bliver dog ikke nok til at finansiere hele mediet, og derfor fortæller Rasmus Kolbe til Journalisten, at det bliver ikke ”uden reklamer.”

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også