Globalt analysehus forudser store omvæltninger i sportsmedieindustrien

I sin nye globale sportsanalyse konstaterer Altman Solon, at sportsmediebranchens fragmentering giver store problemer for seerne i at finde og tilgå sportsindhold på trods af ønske om mere indhold.
Lionel Messi er blandt de atleter, som repræsenterer en fankultur, der dyrker individet frem for fællesskabet - en tendens et flertal af sportsmediechefer mener vil vokse. | Foto: Franck Fife
Lionel Messi er blandt de atleter, som repræsenterer en fankultur, der dyrker individet frem for fællesskabet - en tendens et flertal af sportsmediechefer mener vil vokse. | Foto: Franck Fife

Sportsmedieindustrien står foran omfattende risici og forandringer blandt andet som følge af yngre generationers fundamentalt anderledes forbrug af sportsindhold i forhold til tidligere generationers, og fordi sportsmedielandskabet er tæt på at have nået den ultimative fragmentering.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også