MediaWatch

Viaplay Group gik frem i andet kvartal drevet af vækst på streaming

Tv- og streamingselskabet opjusterer forventningerne til antallet af abonnenter i 2022 efter organisk vækst på 42 pct. fra andet kvartal 2021 til samme kvartal i år. Selskabets annonce- og tv-forretning voksede med étcifrede procentsatser.

Anders Jensen, adm. direktør i Viaplay Group. | Foto: PR/NENT

Det første kvartalsregnskab fra Viaplay Group efter navneskiftet fra Nordic Entertainment Group, Nent, byder på vækst på toppen og på den samlede bundlinje, hvilket hovedsageligt skyldes en fortsat vækst i antallet af abonnementer på streamingtjenesten Viaplay.

Omsætningen voksede 18 pct. sammenlignet med samme kvartal sidste år og landede på 3,7 mia. kr. mod 3 mia. sidste år. Væksten er dog lavere end sidste år, hvor omsætningen i andet kvartal var 31 pct. højere end andet kvartal 2020.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs