MediaWatch

DR retter fiktionsstrategien til og vil bruge flere kroner per minut

Public service-stationen laver ”omkostningsjustering” i ny fiktionsstrategi i lys af den nye virkelighed på tv- og streamingmarkedet, siger fiktions- og udviklingschef. Den kræver større, men færre, dramasatsninger og en omlægning af indkøbsansvaret.

Foto: Jens Dresling

DR er klar med en ny strategi for fiktionsområdet, hvor man vender tilbage til rødderne og samtidig vil sætte organisationen bedre i stilling til at bibeholde gennemslagskraft i det pressede streamingmarked.

”Vi kan med rette være stolte af vores historik. Nu har vi moderniseret vores tilgang, fordi vi vil prøve noget andet, som vi måske har godt af at komme tilbage til”, siger Henriette Marienlund, fiktions- og udviklingschef og stedfortrædende kulturdirektør i DR.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

B.T.'s fejlskud bekymrer ikke brancheorganisation

Direktør for Danske Medier ser B.T.’s investeringslyst som et sundhedstegn, selv om storbyeventyret kuldsejlede på under et år. Det er dog nødvendigt at knække koden til de lokale og digitale læsere, mener han.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs