Stofa advarer kunder mod falske mails
![Foto: PR/Stofa](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article13983276.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7ku03tqr20numwfml78.jpg)
Stofas kunder risikerer at gå i en fælde fra kriminelle, advarer Norlys, der står bag Stofa.
Man kalder phishingforsøget for ”særdeles vellignende phishingmails.”
”Din faktura fra marts måned 2022 er blevet betalt to gange,” lyder det i mailen. Her forsøger kriminelle at få Stofas kunder til at udlevere deres kontooplysninger.
”Men det er altså ikke Stofa og Norlys, der er afsender på mailene,” lyder det i meddelelsen.
”Vi ville aldrig bede vores kunder om at indtaste deres kontooplysninger på den måde. Har man modtaget en sådan mail, skal man rapportere den som spam i sit mailprogram og slette den,” siger Henrik Simonsen, der er direktør for kundecentrum i Norlys Digital.
det er muligt at aflure de falske mails, hedder det. Der er flere sproglige fejl og så er mailen sendt fra en adresse, der hedder noreply-8184363606@nomu.tokyo.
”Vi oplever desværre af og til phishingforsøg, der misbruger vores brand i forsøget på at franarre folk for eksempel deres kontooplysninger. De mails, vi ser i øjeblikket, er særligt vellignende, og derfor vil vi gerne advare vores kunder mod at hoppe på svindelnummeret. Er kunderne i tvivl, om en mail rent faktisk stammer fra os, er de naturligvis altid velkomne til at kontakte vores kundeservice,” siger Henrik Simonsen.
(Denne artikel er leveret af MediaWatchs søstermedie ITWatch.)