Stofa advarer kunder mod falske mails

Stofas ejer Norlys advarer Stofakunder mod forsøg på svindel i selskabets navn.
Foto: PR/Stofa
Foto: PR/Stofa

Stofas kunder risikerer at gå i en fælde fra kriminelle, advarer Norlys, der står bag Stofa.

Man kalder phishingforsøget for ”særdeles vellignende phishingmails.”

”Din faktura fra marts måned 2022 er blevet betalt to gange,” lyder det i mailen. Her forsøger kriminelle at få Stofas kunder til at udlevere deres kontooplysninger.

”Men det er altså ikke Stofa og Norlys, der er afsender på mailene,” lyder det i meddelelsen.

”Vi ville aldrig bede vores kunder om at indtaste deres kontooplysninger på den måde. Har man modtaget en sådan mail, skal man rapportere den som spam i sit mailprogram og slette den,” siger Henrik Simonsen, der er direktør for kundecentrum i Norlys Digital.

det er muligt at aflure de falske mails, hedder det. Der er flere sproglige fejl og så er mailen sendt fra en adresse, der hedder noreply-8184363606@nomu.tokyo.

”Vi oplever desværre af og til phishingforsøg, der misbruger vores brand i forsøget på at franarre folk for eksempel deres kontooplysninger. De mails, vi ser i øjeblikket, er særligt vellignende, og derfor vil vi gerne advare vores kunder mod at hoppe på svindelnummeret. Er kunderne i tvivl, om en mail rent faktisk stammer fra os, er de naturligvis altid velkomne til at kontakte vores kundeservice,” siger Henrik Simonsen.

(Denne artikel er leveret af MediaWatchs søstermedie ITWatch.)

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også