MediaWatch

TV 2 ser ind i usikkert 2022 efter "et par varme år" på reklamemarkedet

Mens den digitale omstilling af TV 2-forretningen ruller efter planen, regner adm. direktør Anne Engdal Stig Christensen med en "normalisering" på reklameomsætningen, der har leveret høje vækstrater i coronaårene. Samtidig lurer en mulig recession, som kan give et hårdt vinterhalvår.

Foto: Miklos Szabo

TV 2 har trodset egne forventninger og leveret høje vækstrater på reklameomsætningen i både 2020 og 2021, hvor corona-pandemien trykkede mange andre danske medieaktørers annoncesalg.

Tirsdag kunne den statsejede, kommercielle tv-station præsenterer et årsregnskab med selskabets højeste omsætning nogensinde på 3,589 mia. kr., hvor væksten især blev båret af en reklameomsætning, der voksede med 17,1 pct.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs