Top 20: Badehotellet giver Borgen baghjul

Både TV 2's "Badehotellet" og DR's "Borgen" tabte en god bid seere i forhold til deres sæsonstart i sidste uge. TV 2's seersluger hev dog stadig over en mio. danskere til skærmen.
Foto: MIKE KOLLÖFFEL/TV 2
Foto: MIKE KOLLÖFFEL/TV 2

Vinterferien blev ikke en god uge for TV 2 og DR's serie-flagskibe, "Badehotellet" og "Borgen", der begge oplevede markante fald i antallet af seere.

"Badehotellet" trak 1.112.000 mio. seere til, hvilket er et fald på 136.000 i forhold til ugen før.

Serien trækker dog fortsat betydeligt flere seere til skærmen end "Borgen". I uge 7 så 679.000 seere med i seriens andet afsnit, og det er et fald på 106.000 seere i forhold til ugen før.

Dermed var "Badehotellet" det klart mest sete program i vinterferien med 433.000 flere seere end andenpladsen. På tredjepladsen over mest sete programmer ligger "X Factor", hvis finaleafsnit ofte har over en mio. seere. I uge 7 blev det dog til 631.000, som giver et lille forspring på 7.000 seere ned til DR 1-programmet "Løvens Hule".

Yousee overhaler TV 2 Play på streaming

Analyseinstituttet Nielsen overtog den ugentlige tv-måling fra Kantar Gallup ved årsskiftet. Registreringen gælder stadig de programmer, der er set på lineært - og forskudt tv samme dag, som programmet blev sendt. Tallene inkluderer naturligt ikke de snigpremierer, som TV 2 tilbyder på Play-tjenesten.

Nielsen registrerer også de ugentlige streamingtal, og i uge syv lå Netflix igen i top med en daglig seertid på 15 minutter og en ugentlig seertid på 103 minutter. Det er en lille stigning i forhold til uge seks, hvor tallene var henholdsvis 14 og 95 minutter.

Netflix efterfølges af DRTV med henholdsvis 11 og 75 minutter, mens Yousee TV og Film overhaler TV 2 Play på tredjepladsen. Yousees tal lyder på henholdsvis 10 og 70 minutter.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også