OMD og Carat fastholder topplacering i imagemåling

Ungt mediebureau er det ene af to nye navne blandt de ti bedst bedømte mediebureauer i den årlige brandmåling fra Myimage Bureau. Toppen er uændret.
Mogens Østergaard er adm. direktør for Myresearch, der for 14. år i træk har taget temperaturen på bureauernes brand i analysen Myimage Bureau | Foto: PR
Mogens Østergaard er adm. direktør for Myresearch, der for 14. år i træk har taget temperaturen på bureauernes brand i analysen Myimage Bureau | Foto: PR

For tredje år i træk kommer OMD ud som det bedst bedømte mediebureau i den årlige imagemåling Myimage Bureau - og for tredje år i træk bliver bureauet efterfulgt af Carat på andenpladsen. Det skriver Markedsføring.

På tredjepladsen rykker mediebureauet Dentsu X op fra sidste års femteplads, mens Mediacom følger efter på en fjerdeplads, hvilket er et enkelt trin ned fra sidste år. Femtepladsen indtager Wavemaker, der sidste år lå på plads nummer syv.

To nye mediebureaunavne er rykket ind i top 10. Det gælder dels Hearts & Science, der indtager en ottendeplads, dels det unge bureau Calibrate, der indtager tiendepladsen, og som blev søsat i 2020 af Heinrich Thomsen, der er tidl. chef i bl.a. MEC og Carat.

I alt 884 marketingansvarlige har deltaget i Myimage Bureau og givet karakter til i alt 63 bureauer, fordelt på 26 reklamebureauer, 24 digitale bureauer og 13 mediebureauer.

Se hele toplisten hos Markedsføring her.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også