MediaWatch

Tidligere tv-chef: Ishøj-borgmester har i årevis siddet på lokal-kanals sendeflade

Ifølge tidligere kommunikationschef i Ishøj Kommune blev borgmester Ole Bjørgstorp allerede i slutningen af 00'erne opfordret til at lade sine politiske modstandere få mere plads på den skattefinansierede tv-kanal TV-Ishøj.

Foto: Screenshot

Det er ikke en ny kritik af borgmesterens brug af den lokale, skattefinansierede tv-kanal TV-Ishøj, som tidligere på ugen blev fremsat af kommunalpolitikerne i en artikel hos DR.

Ifølge Politiken blev borgmesteren allerede i slutningen af 00'erne opfordret af kommunens kommunikationsafdeling, der står for tv-kanalen, til at lade sine politiske modtandere komme mere til orde på kanalen, fortæller tidligere kommunikationschef Torben Høyer-Andersen, der var chef for tv-stationen fra 1993 til 2010.

"Vi foreslog at åbne op; at tage en runde i partierne, hvor de kom mere til fadet, end de var før. Den var Bjørstorp ikke glad for. Den jordede han. Og det var så under protest fra os", siger Torben Høyer-Andersen til avisen.

Ole Bjørstorp har dog ingen erindring om, at problematikken skulle være taget op tidligere.

"Overhovedet ikke. Det er grebet ud af den blå luft," siger Ole Bjørgstorp, der stiller sig uforstående over for kritikken, skriver Politiken.

TV-Ishøj kostede ifølge DR kommunens borgere 1,57 mio. kr. i 2020 og har til formål at producere indslag om livets gang i Ishøj, men ifølge DR's opgørelse har borgmester Ole Bjørstorp deltaget 53 gange i perioden 28. februar 2020 til 2. marts 2021, mens tre andre politikere har deltaget hhv. fire, to og én gang.

Lokal tv-kanal får kritik for at fremme borgmester

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs