MediaWatch

TV 2-formand afviser overlagte fejl i Grønlandssag: Menneskelige fejl og misforståelser lå bag

I en redegørelse til kulturministeren om en udokumenteret historie om Grønlands nuværende landsstyreformand lyder det fra TV 2's formand, at problemet ikke er den anonymiserede kilde til historien, men udelukkende TV 2's journalistiske håndtering.

Foto: Rune Aarestrup Pedersen/Ritzau Scanpix

Publiceringen af en meget omtalt falsk historie på tv2.dk er nået højeste niveau i både mediehuset og kulturministeriet.

Efter anmodning fra tidligere kulturminister Joy Mogensen (S) har TV 2's bestyrelsesformand, Jimmy Maymann, således udarbejdet en redegørelse om forløbet, som MediaWatch har fået aktindsigt i. Redegørelsen er dateret til 8. juli.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs