MediaWatch

"Vi skal ind med sport i flere markeder, og det kommer vi også"

MediaWatchs Sommerbarometer: Tabet af "Danmarks på det tidspunkt bedste fodbold-kommentator", rettighedskøb og nye Viaplay-erobringer, et overraskende jobskifte tilbage til sportens verden og en fejlprognose omkring covid-19 dannede første halvårs høj- og lavpunkter for Peter Nørrelund, sportsdirektør i Nent.

Foto: PR/Nordic Entertainment Group

Hvilken arbejdsdag var den bedste i 1. halvår?

"20. maj, da vi annoncerede, at vi lancerer Viaplay i Holland i 2022 og at vi blandt andet gør det med eksklusive rettigheder til Formel 1, der nærmest er blevet nationalsport i Holland efter Max Verstappen har kørt sig op i toppen af formel 1-feltet. En række lokale medier og en enkelt stor international spiller forsøgte at købe de rettigheder, og så blev det os, der løb med dem. Det var en god dag, da vi kunne fortælle om det."

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

TV 2 fortsætter reklamevækst - millionforlig kapper af overskud

Ny tocifret vækst i reklamesalget er med til at sende TV 2's omsætning over 2,5 mia. kr. efter tredje kvartal. Øgede omkostninger og trecifret millionerstatning til Discovery sænker bundlinjen. "Det går godt for TV 2, men udfordringsbilledet er det samme," siger finansdirektør.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs