MediaWatch

Nent sælger Splay One til svensk medieselskab

Nordic Entertainment Group har gennemført det planlagte salg af Splay One. Køberen er det svenske medieselskab Caybon.

Foto: PR/NENT

Nordic Entertainment Group (Nent) har solgt Splay One, et selskab inden for influencermarketing, til det svenske medieselskab Caybon. Det oplyser Nent i en pressemeddelelse.

"Vi er glade for at have fundet et nyt hjem til Splay One, der vil kunne accelerere selskabets strategi og vækst. Transaktionen markerer første skridt i retningen af at ændre vores portefølje i Nent Studios, så vi kun fokuserer på produktion og distribution af dramaindhold, som skal understøtte udviklingen på Viaplay. Frasalget af de resterende produktionsselskaber fortsætter efter planen og forventes at afvikles i løbet af det første halve år af 2021," udtaler Anders Jensen, adm. direktør for Nent, i meddelelsen.

Nent varslede i december 2019 salget af flere produktionsselskaber under virksomhedens portefølje inklusiv Splay One. Coronakrisen bremsede dog salgsprocessen i marts sidste år. Prisen for selskabet fremgår ikke af meddelelsen.

Splay One lukkede regnskabsbøgerne i 2019 med en bruttofortjeneste på 12,4 mio. kr. Selskabet offentliggør ikke sin omsætning. Resultatet før finansielle poster endte på -3,4 mio. kr., mens årets resultat landede i et underskud på 2,7 mio. kr. Splay Ones egenkapital var ved årets udgang faldet til 4,4 mio. kr. Regnskabet for 2020 er endnu ikke offentliggjort.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny Zetland-chefredaktør, redning af radiokanaler og Radio Loud 2.0 har været ingredienserne i denne uges mediegryderet. Få stillet sulten med vores sammenkog af de vigtigste historier i denne briefing.

Læs også

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs