MediaWatch

Nent sælger Splay One til svensk medieselskab

Nordic Entertainment Group har gennemført det planlagte salg af Splay One. Køberen er det svenske medieselskab Caybon.

Foto: PR/NENT

Nordic Entertainment Group (Nent) har solgt Splay One, et selskab inden for influencermarketing, til det svenske medieselskab Caybon. Det oplyser Nent i en pressemeddelelse.

"Vi er glade for at have fundet et nyt hjem til Splay One, der vil kunne accelerere selskabets strategi og vækst. Transaktionen markerer første skridt i retningen af at ændre vores portefølje i Nent Studios, så vi kun fokuserer på produktion og distribution af dramaindhold, som skal understøtte udviklingen på Viaplay. Frasalget af de resterende produktionsselskaber fortsætter efter planen og forventes at afvikles i løbet af det første halve år af 2021," udtaler Anders Jensen, adm. direktør for Nent, i meddelelsen.

Nent varslede i december 2019 salget af flere produktionsselskaber under virksomhedens portefølje inklusiv Splay One. Coronakrisen bremsede dog salgsprocessen i marts sidste år. Prisen for selskabet fremgår ikke af meddelelsen.

Splay One lukkede regnskabsbøgerne i 2019 med en bruttofortjeneste på 12,4 mio. kr. Selskabet offentliggør ikke sin omsætning. Resultatet før finansielle poster endte på -3,4 mio. kr., mens årets resultat landede i et underskud på 2,7 mio. kr. Splay Ones egenkapital var ved årets udgang faldet til 4,4 mio. kr. Regnskabet for 2020 er endnu ikke offentliggjort.

Mere fra MediaWatch

Storaktionær retter kritik mod Gyldendal

Under forlagshusets generalforsamling tirsdag brugte Akademikerpension lejligheden til at kritisere Gyldendal for manglende transparens omkring forretningsstrategien.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs