Super Bowl-streaming skød i vejret i USA – men det samlede seertal faldt

Rekordmange streamede Super Bowl i USA, hvor det samlede seertal imidlertid dykkede til det laveste niveau siden 2007.
Quarterback Tom Brady førte Tampa Bay Buccaneers til sejr i Super Bowl. | Foto: Mark J. Rebilas/Usa Today Sports/Ritzau Scanpix
Quarterback Tom Brady førte Tampa Bay Buccaneers til sejr i Super Bowl. | Foto: Mark J. Rebilas/Usa Today Sports/Ritzau Scanpix

Finalen i den amerikanske fodboldliga NFL, Super Bowl, er et af de større tv-tilløbsstykker i USA, og seertallene til kampen, der blev spillet natten til mandag dansk tid, vidner om, at streaming har fået bedre fat i amerikanerne. Antallet af streamingseere til kampen steg således med 65 pct. i forhold til 2020, skriver The Streamable.

I gennemsnit 5,7 mio. seere fulgte med på en af de streamingtjenester, der viste kampen, oplyser CBS, der havde rettighederne til at vise opgøret. I 2020 var det tal på 3,4 mio. Tv-selskabet oplyser desuden, at man fik rekordmange nye streamingabonnenter i forbindelse med Super Bowl.

Stigningen på streaming er dog ikke et udtryk for, at årets finale mellem Tampa Bay Buccaneers og Kansas City Chiefs var ekstraordinært populær blandt seerne. Det samlede seertal i USA landede på 96,4 mio., hvilket er det laveste seertal til Super Bowl siden 2007. Sidste år fulgte 102,1 mio. seere med.

Tampa Bay Buccaneers vandt med NFL-legenden Tom Brady i spidsen overbevisende 31-9.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også