MediaWatch

TV 2 sætter tal på abonnementsomsætning på hovedkanalen og forsvarer prisstigninger

Den årlige prisstigning på TV 2's hovedkanal holder abonnementsindtægten stabil i et faldende marked, siger TV 2, der i et svar til Folketingets Kulturudvalg kalder prisreguleringen fundamental for at sikre public service-finansiering – og fastholde sportsrettigheder som Tour de France, hvor prisen er fordoblet på få år.

Foto: Martin Lehmann/Ritzau Scanpix

19 kr. om måneden skal en distributør i 2021 betale til TV 2 for at sende TV 2's hovedkanal videre til kunderne. Det oplyste TV 2 tidligere på året, og prisen stiger dermed med 1 kr. i forhold til prisen i 2020.

Prisstigningen fra årsskiftet er den seneste i rækken, efter TV 2 fra 2012 begyndte at opkræve betaling for sin hovedkanal efter politisk velsignelse til det. I 2012 var prisen 10 kr. om måneden.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Dansk Erhverv: Vinterhjælpen er ikke nok for nogle virksomheder

De danske virksomheder er presset hårdt af den høje energipriser, og derfor er den politiske vinter-hjælpe-pakke en vigtig håndsrækning, når der nu ikke findes et politisk quick fix på problemet, lyder det fra brancheorganisationen, der også må konstatere, at det ikke vil være nok til at redde alle.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs