MediaWatch

Premier League forsøger sig med pay-per-view-betaling i England

Som konsekvens af tomme tribuner vil kampe, som ellers ikke bliver vist på tv, blive solgt stykvis måneden ud til engelske seere.

Premier League-kampen lørdag mellem Chelsea og Southampton var den første, hvor Premier League forsøgte sig med pay-per-view-adgang til fodboldkampe. | Foto: Matthew Childs/Reuters/Ritzau Scanpix

I den netop overståede runde af den bedste engelske fodboldrække, Premier League, var der debut til pay-per-view-betaling for engelske seere, skriver en række medier herunder Daily Mail.

De engelske rettigheder til Premier League er på BT Sports og Sky Sports' hænder. De to rettighedshavere viser fortsat de kampe, som det hele tiden har været planen, men fem kampe pr. spillerunde, som ikke vises på tv, kan seere købe sig adgang til. Det koster 14,95 pund svarende til omkring 120 kr. pr. kamp – et prisleje, som har ført til kritik fra bl.a. politikere og fans, skriver mediet Team Talk.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Adm. direktør for Aller-bureauet OTW går af

Aller Medias contentbureau OTW skal på jagt efter en ny topchef. Efter fire år på posten siger Annette Bach farvel til bureauet. Tidligere bureaudirektør konstitueres i hendes sted.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs