MediaWatch

Premier League forsøger sig med pay-per-view-betaling i England

Som konsekvens af tomme tribuner vil kampe, som ellers ikke bliver vist på tv, blive solgt stykvis måneden ud til engelske seere.

Premier League-kampen lørdag mellem Chelsea og Southampton var den første, hvor Premier League forsøgte sig med pay-per-view-adgang til fodboldkampe. | Foto: Matthew Childs/Reuters/Ritzau Scanpix

I den netop overståede runde af den bedste engelske fodboldrække, Premier League, var der debut til pay-per-view-betaling for engelske seere, skriver en række medier herunder Daily Mail.

De engelske rettigheder til Premier League er på BT Sports og Sky Sports' hænder. De to rettighedshavere viser fortsat de kampe, som det hele tiden har været planen, men fem kampe pr. spillerunde, som ikke vises på tv, kan seere købe sig adgang til. Det koster 14,95 pund svarende til omkring 120 kr. pr. kamp – et prisleje, som har ført til kritik fra bl.a. politikere og fans, skriver mediet Team Talk.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

TV 2 fortsætter reklamevækst - millionforlig kapper af overskud

Ny tocifret vækst i reklamesalget er med til at sende TV 2's omsætning over 2,5 mia. kr. efter tredje kvartal. Øgede omkostninger og trecifret millionerstatning til Discovery sænker bundlinjen. "Det går godt for TV 2, men udfordringsbilledet er det samme," siger finansdirektør.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs