MediaWatch

Udskudte amerikanske biograffilm øger interessen for danske film

Danske biografgæster ser i højere grad danske film, efter flere amerikanske blockbusters er blevet udskudt, som skaber plads til danske film.

"Druk" er instrueret af Thomas Vinterberg og produceret af Zentropa | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Langt flere biografgæster ser danske film, hvor bl.a. filmen "Druk" allerede har solgt 400.000 billetter siden premieren i slutningen af september. Den øgede interesse skyldes, at flere amerikanske stortfilm som bl.a. den nye James Bond-film er blevet udskudt som konsekvens af coronakrisen. Det skriver Berlingske.

"Hvis alt havde fulgt de normalt planer, ville både "Top Gun" og "Wonder Woman" være i biograferne til at konkurrere om billetsalget, men det er de jo ikke. Derfor er der jo god plads til de danske film i øjeblikket," siger Lars Werge, der er direktør for Danske Biografer, til avisen, der uddyber, at biograferne fortsat også er pressede af coronarestriktioner, der gør, det kun cirka 60 pct. af pladserne sælges.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Lindhardt og Ringhof opkøbte hos konkurrent, årsregnskaber viser tilbagegang i tv-branchen og jobskifte var der mange af i uge 32. Dét og meget mere kan du læse mere om i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs