Tv-reklamer i USA er afgørende for salget hos dansk medicinalvirksomhed

Reklamer kan være nødvendige for salget af medicin i USA, og derfor har medicinalvirksomheden Novo Nordisk kastet milliarder i markedsføring på tv i USA over fem år.
Foto: Tidsvilde Stine/Ritzau Scanpix
Foto: Tidsvilde Stine/Ritzau Scanpix

Danmarks største medicinalvirksomhed Novo Nordisk har over en fem-årig periode brugt 4,5 mia. kr. på at markedsføre selskabets største produkter gennem tv-reklamer i USA. Det skriver Børsen på baggrund af en opgørelse fra Ispot.tv.

Det er kun tilladt at reklamere for lægemidler på tv i USA og New Zealand, hvor Ispot.tv følger alle tv-reklamer i USA og estimerer finansieringen ud fra typiske priser på de tidspunkter, reklamen vises. Derfor kan tallet variere fra virkeligheden, ligesom Novo Nordisk heller ikke vil bekræfte tallene over for avisen.

"Vi kommenterer ikke specifikt vores reklameudgifter i USA, men vi mener, at direkte kommunikation med patienterne, om hvordan vores medicin kan hjælpe med at regulere deres diabetes, er kritisk for vores mål om at skabe forandring i behandlingen," lyder det fra Novo Nordisks presseafdeling ifølge Børsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også