MediaWatch

Nent kalder de fleste hjemsendte ansatte tilbage med udsigt til Superliga-start

Godt en tredjedel af de medarbejdere, som Nent sendte hjem i coronakrisens begyndelse, er stadig hjemsendt. Hovedparten er tilbage på job, efter tyske Bundesligaen er gået i gang, og inden Superligaen og Nordicbet Ligaen begynder i denne uge.

Holdene i de to bedste danske fodboldrækker skal i aktion igen i denne uge. Her et billede fra en træningskamp i weekenden mellem Vejle, der spiller i Nordicbet Ligaen, og Silkeborg, der spiller i Superligaen. | Foto: Claus Fisker/Ritzau Scanpix

I de to bedste danske fodboldrækker for mænd, Superligaen og Nordicbet Ligaen, ruller bolden atter i denne uge efter godt to måneders coronapause.

Hos Nordic Entertainment Group (Nent), der har to tredjedele af rettighederne til Superligaen og de fulde rettigheder til Nordicbet Ligaen, betyder det flere folk på job. I slutningen af marts, hvor stort set alle sportsbegivenheder var sat på pause, hjemsendte selskabet omkring 50 ansatte, der beskæftiger sig med Nents sportsdækning. Med genstart af de to bedste danske fodboldrækker i nær fremtid er størstedelen af de hjemsendte medarbejdere tilbage på job, oplyser Kim Mikkelsen, sportschef hos Nent.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs